test enemy images
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f57714b22c
Binary file not shown.
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After Width: | Height: | Size: 54 KiB |
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@ -29,7 +29,7 @@ class BattleHeader extends StatelessWidget {
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break;
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}
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return "Tier $tier $tierName - $round";
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return "$tierName - $round";
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}
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@override
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@ -109,12 +109,10 @@ class CharacterStatusCard extends StatelessWidget {
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BattleAnimationWidget(
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key: animationKey,
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child: Container(
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||||
width: 100, // 임시 크기
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||||
height: 100, // 임시 크기
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||||
width: isPlayer ? 100 : 200, // 플레이어 100, 적 200
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||||
height: isPlayer ? 100 : 200, // 플레이어 100, 적 200
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||||
decoration: BoxDecoration(
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color: isPlayer
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||||
? Colors.lightBlue
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: Colors.deepOrange, // 플레이어/적 구분 색상
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color: isPlayer ? Colors.lightBlue : null,
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borderRadius: BorderRadius.circular(8),
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),
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child: Center(
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@ -124,11 +122,12 @@ class CharacterStatusCard extends StatelessWidget {
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size: 60,
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color: ThemeConfig.textColorWhite,
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) // 플레이어 아이콘
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: const Icon(
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Icons.psychology,
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size: 60,
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color: ThemeConfig.textColorWhite,
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), // 적 아이콘 (몬스터 대신)
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: Image.asset(
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'assets/data/enemy/enemy_01.png',
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width: 200,
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height: 200,
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fit: BoxFit.contain,
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), // 적 이미지
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),
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),
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),
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@ -68,6 +68,21 @@
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- **자동 저장:** 스테이지 클리어 시 `SaveManager`를 통해 자동 저장.
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- **Permadeath:** 패배 시 저장 데이터 삭제 (로그라이크 요소).
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### G. 스테이지 시스템 (Stage System)
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- **Map Generation:** 진행에 따라 랜덤하게 다음 스테이지 타입이 결정됨 (현재는 단순 랜덤).
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- **Underground Colosseum System (Rounds/Tiers):**
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- **Round Progression:** 스테이지 진행(`stage` count)에 따라 난이도(Tier)가 상승.
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- **Tier:**
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- Tier 1: Stage 1 ~ 12 (지하 불법 투기장)
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- Tier 2: Stage 13 ~ 24 (콜로세움)
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- Tier 3: Stage 25+ (왕의 투기장)
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- **Stage Types:**
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- **Battle:** 일반 몬스터 전투.
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- **Elite:** 강화된 몬스터 전투 (보상 증가, 12 스테이지마다 등장).
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- **Shop:** 아이템 구매/판매/리롤 (5 스테이지마다 등장).
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- **Rest:** 휴식 (8 스테이지마다 등장).
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### F. 코드 구조 (Code Structure - Barrel Pattern)
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- **Barrel File Pattern:** `lib/` 내의 모든 주요 디렉토리는 해당 폴더의 파일들을 묶어주는 단일 진입점 파일(`.dart`)을 가집니다.
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@ -2,7 +2,7 @@ name: game_test
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description: "A new Flutter project."
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# The following line prevents the package from being accidentally published to
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# pub.dev using `flutter pub publish`. This is preferred for private packages.
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publish_to: 'none' # Remove this line if you wish to publish to pub.dev
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publish_to: "none" # Remove this line if you wish to publish to pub.dev
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# The following defines the version and build number for your application.
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# A version number is three numbers separated by dots, like 1.2.43
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@ -53,7 +53,6 @@ dev_dependencies:
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# The following section is specific to Flutter packages.
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flutter:
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# The following line ensures that the Material Icons font is
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# included with your application, so that you can use the icons in
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# the material Icons class.
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@ -63,6 +62,7 @@ flutter:
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assets:
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- assets/data/
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- assets/data/icon/
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- assets/data/enemy/
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# An image asset can refer to one or more resolution-specific "variants", see
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# https://flutter.dev/to/resolution-aware-images
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Reference in New Issue